Geplaatst op Geef een reactie

De voordelen van het uitbesteden van Google Shopping

Google Shopping is een dienst van Google waarmee er met producten geadverteerd kan worden. De advertenties bestaan niet uit tekst maar uit een productfoto, beschrijving van het product en de prijs. Tegenwoordig worden de shopping advertenties boven organische resultaten en tekstadvertenties getoond op de resultatenpagina. Google Shopping heeft hiermee een belangrijke positie verkregen en bied grote kansen voor webshops. Voor succesvolle inzet van Google Shopping is echter veel kennis en tijd nodig. Google Shopping uitbesteden is daarom aan te raden om een succesvolle strategie op te zetten.

Het opzetten van een optimale product feed

De product feed is het belangrijkste aspect binnen Google Shopping. Dit betreft de producten die worden aangeboden in de advertenties. De feed bestaat uit de producten met de bijbehorende productfoto’s, beschrijvingen en de prijs. Het opzetten van een product feed kost veel tijd en voor het optimaliseren van de feed is kennis vereist. Wanneer de product feed niet goed staat of fouten bevat heeft dit een negatief effect op de prestaties van jouw campagne. Google Shopping uitbesteden zorgt voor een goed samengestelde feed die kan zorgen voor optimale resultaten.

Complexe biedstrategieën

Een goede biedstrategie is binnen Google Shopping van groot belang. De hoogste bieder krijgt namelijk de beste positie. Het is dus van groot belang dat je niet te weinig, maar ook niet te veel biedt. Daarnaast zijn er veel biedstrategieën die ingezet kunnen worden. Bij het opstellen van een strategie is het belangrijk ervoor te zorgen dat de biedingen in lijn liggen met de prijs van het product, de marge wat op het product zit en het conversiepercentage van de advertentie. Door de verschillende strategieën die ingezet kunnen worden en de punten waarop gelet moet worden kan het erg ingewikkeld worden om de juiste strategie te kiezen. Google Shopping uitbesteden aan een specialist zorgt voor een optimale biedstrategie.

Monitoren en optimaliseren

Meten is weten en het is van groot belang Google Shopping advertenties te monitoren en te optimaliseren. Dit kost veel tijd en benodigd kennis van zaken. Om optimale resultaten te behalen met Google Shopping is het dus raadzaam een specialist in de hand te nemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *